غرال

آهوی شب بین

غرال

آهوی شب بین

ماسک صورت برای جوش و بررسی جوش های پوستی در نقاط مختلف


در این قسمت قصد داریم تا چند ماسک صورت بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که بدلیل محبوبیت بالای این ماسک ها ، اساس آنها را ماسک صورت برای جوش نامیده اند.در ادامه با مرجع تخصصی ماسک صورت همراه باشید.

وجود جوش در افراد بنا به عوامل متفاوتی می باشد که در ادامه قصد داریم تا مهم ترین آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

علت اصلی جوش صورت در اثر تجمع چربی های زاید در قسمت های مختلف پوست می باشد که آزار دهنده ترین نوع جوش ها ، ظهور آنها در صورت می باشد.

مهم ترین عوامل دخیل در پیدایش جوش ها را می توان رژیم غذایی چرب(غذاهای فست فودی چربی بسیار بالایی دارند) اختلالات هورمونی ، لوازم آرایشی ای که باعث چرب شدن پوست می شوند ، وجود استرس در فرد و مصرف برخی داروهایی که دارای هورمون ها و آندروژن ها هستند را نام برد.

بررسی جوش های پوستی در نقاط مختلف

جوش در نقاط مختلف ، نشاندهنده علائم و عوارض خاصی می باشد.بعنوان مثال وجود جوش در سیاهی اطراف چشم نشاندهنده این است که کلیه فرد مشکل دارد و ممکن است این نوع جوش ها با مصرف کافی آب و کارکرد صحیح کلیه ها درمان گردند.در مورد این نوع جوش ها در نظر داشته باشید که کم آبی علاوه بر ظهور این نوع جوش ها باعث یبوست شده و همچنین از طراوت پوست شما می کاهد.

وجود جوش مابین دو ابرو ، نمایانگر این است که شما کبد چربی دارید و باید در مصرف غذاهای پر چرب کمی مراعات کنید و ورزش را به فعالیت های خود اضافه کنید.کبد چرب باعث باعث احساس خستگی در فرد می شود و همچنین ممکن است دچار ضعف عمومی فرد گردد.همین عارضه ها می تواند شادابی پوست شما را کاهش دهد.

جوش روی بینی نماد کمبود ویتامین های B و اختلالات قلبی است.اگر اطراف لب شما زیاد جوش میزند کمی از استرس خود کم کنید.وجود استرس باعث کم خابی و همچنین سیاهی دور چشم می شود که از زیبایی شما کم می کند.

ماسک صورت برای جوش

معرفی چند ماسک صورت برای جوش

ماسک صورت عسل برای درمان جوش :همانطور که در مطالب قبلی بسیار در مورد خواص عسل در درمان مشکلات پوستی اشاره کردیم،برای جوش نیز توصیه استفاده از عسل را داریم.کمی عسل را در محل جوش قرار دهید و یک ربع بعد اقدام به شستشوی آن کنید.برای تاثیر بهتر این ماسک صورت بهتر است هفته ای سه مرتبه از این ماسک استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که وجود انواع جوش در پوست شما بدلیل تجمع بافت های چربی در زیر پوست می باشد.نیاز به تاکید است که همواره سعی کنید میزان چربی روی پوست را تا حد امکان کاهش دهید.استفاده از صابون های ضد چربی و شستشوی منظم پوست و همچنین عدم استفاده از کرم ها و لوسیون های چرب از عواملی هستند که کمک بسزایی در از بین بردن چربی پوست می کنند.

ماسک صورت جوش شیرین برای درمان جوش:جوش شیرین نیز برای از بین بردن جوش صورت ، بسیار مفید است.کمی جوش شیرین را در آب حل کنید و محلول فوق را حد اقل یک ربع روی صورت خود قرار دهید.شستشوی این ماسک صورن مانند تمامی ماسک های معرفی شده در این سایت ، توسط آب ولرم صورت می گیرد.

ماسک صورت برای جوش

ماسک صورت موز برای درمان جوش:موز نیز در درمان جوش موثر است.کمی موز را با انگشتتان له نمایید و در محل جوش های صورت خود قرار دهید.مدت زمان تاثیر موز حدود 20 دقیقه می باشد.سعی کنید موز روی پوست شما خشک نشود و به اندازه ای موز روی پوست خود قرار دهید که حالت خمیر به خود بگیرد.

برای ماسک فوق چنانچه از کمی عسل استفاده کنید نتایج بهتری خواهید گرفت.برای تهیه ماسک عسل و موز می توانید یک قاشق عسل را با نصف موز مخلوط کنید و کامل آن را له کنید تا محلول شما شکل یکنواختی را به خود بگیرد.سپس این ماسک را بمدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم پوست خود را آبکشی نمایید.عسل در جلوگیری از چربی پوست نقش موثری دارد و باعث می شود تا جوش های پوستی به مرور کاسته شوند.

و اما کمی در مورد جوش های سر سیاه روی بینی صحبت کنیم و نکاتی را در مورد نگهداری پوست در برابر این جوش ها خاطر نشان کنیم.اکثر غریب به اتفاق افراد تصور می کنند که این جوش های سر سیاه تنها یک دلیل دارند و آن هم کثیف بودن پوست بینی می باشد.اما حقیت این است که شستشوی بیش از حد پوست باعث می شود تا ترشح چربی در پوست افزایش پیدا کند و جوش های سر سیاه نمایان گردند.

شاید تصور کنید که با اعمال فشار و خالی کردن این جوش ها از شر آنها خلاص می شوید.اما هنگامی که شما این کار را انجام می دهید در حقیقت یک روزنه پوستی را بوجود آورده اید که می تواند محل جدید برای تجمع چربی ها و باکتری ها باشد و در نتیجه جوش های سر سیاه کماکان ادامه دارند.

برای مقابله با این جوش ها چند راهکار ترکیبی را ضمن استفاده از ماسک های صورت معرفی می نماییم:

ابتدا سعی کنید از شستشوی بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید و هنگام شستشو نیز محل جوش ها را فشار ندهید.سپس در مورد استفاده از لوسیون ها باید این نکته را در نظر بگیرید که لوسیون شما حاوی پراکسید بنزوئیل و یا اسید سالیسیلیک باشد که باعث می شود ترشحات چربی در سطح پوست شما کنترل گردد.

بخور بخار آب نیز باعث پاکسازی روزنه های پوستی می شود و همچنین سبب نرم تر شدن جوش های سر سخت سر سیاه می شود.در این راستا استفاده از چسب های مخصوص برای از بین بردن جوش مخصوصا پس از بخور بخار آب مفید می باشد.برای این کار سعی کنید حداقل 15 دقیقه پوست خود را در برابر بخور آب قرار دهید و تاثیر شگرف آن را در از بین بردن جوش صورت ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.